Thursday, November 22, 2012

Jodoh itu rahsia ALLAH


salam..

saya sering ditanyakan soalan yang sama berulang kali. especially semasa saya menghadiri kenduri kahwin kat kampung. soalannya berbunyi,,,

"awak bila lagi?"

kebiasaannya saya menjawab, "insyaALLAH, kalau ada jodoh,nak kahwin nanti,saya jemputla"..

kalau saya tahu siapa jodoh saya, bila saya akan bernikah, confirm saya bagitau, tetapi masalahnya, saya tidak tahu, semua itu adalah rahsia ALLAH.

Usahlah mendesak saya soalan yang sama. lebih baik kalian semua mendoakan saya dengan berkata begini,

"semoga awak cepat bertemu jodoh,,aminn"

Itu lebih baik daripada bertanya bila saya nak kahwin atau sebagainya. Bukan saya sahaja, meskipun orang lain yang masih solo tidak suka didesak dengan soalan-soalan seperti itu. Apatah lagi jika seeorang itu belum mempunyai calon.

Doakan yang terbaik untuk diri kita dan orang lain, usahlah menyindir atau mendesak...Agak tidak sopan ok. kesian empunya diri jika dia dah berusia tapi belum bertemu jodoh, apakah perasaanNya, cuba fikirkan.

percayalah, ALLAH dah takdirkan jodoh yang terbaik untuk kita, cepat atau lambat, dunia atau di akhirat, walluahu'alam..kita hanya berusaha, yang menentukan Dia Yang Maha Kuasa.

No comments: