Wednesday, August 13, 2008

hujan

bercerita mengenai hujan,,mesti ramai yang tak suka.. tak kesahla pape pon,,yg penting,,aku suke bebenor hujan.. time hujan,,lagi2 kalau clas cancel,,besh kan,, terperap jer kat bilik,, apa lagi,,tito r,,mimpi yang besh2..kalau hujan beserta kilat,,aku takut gak.. tapi,,hari ni tak hujan,,mendung la..ok gak,,aku ni macam nak demam jer,, kalau hujan kan,,makin teruk jadinya karang..ingat lagi mase kecik2 dulu,,suke men hujan..tapi yang pelik bin ajaibnya,,susah plak nk demam,,bosar2 ni,,kna sikit pon,,boleh demam..maybe,,kandungan air hujan 2 kot..yela,,dulu2,,mne de kilang,,keta pon xbanyak..minyak makin mahal,,keta lagi banyak..heran aku..sekarang ni,,tepi umah pon ad kilang,,mcm mne 2???tapi,,bkn umah aku tau..rumah polan bin si polan..klau da hujan+asap kilang+asap keta=hujan asid .. btola la kot persamaan 2..ak pon xreti sangat bab2 alam sekitar ni..so,,better jangan men hujan..tengok sudey..aik???sekarang macam nak ujan jer..macam taw2 jer aku tengah cite pasal dia..kita tunggu dan lihat..hujan ke,,xhujan ker,,aku tetap xbalik cuti..cian adik2 aku,,asal tepon jer,,suh aku balik..pape pon,,raya ni aku mesti balik..nak cium tangan mak n ayah yang ku sayang2 gitu..berbalik cite ujan..pernah dengar x lagu sudirman,,tajuk dia hujan..hujan yang turun bagaikan mutiara..kayalah kita kalau memang btol2 mutiara kn..em..aku nk cakap pe lg ek pasal hujan ni..xde pape da kot..anyway,,baca dalil mengenai hujan di atas..ALLAH cipta hujan n kilat bukan saje2 taw..supaya kita sedar,,semua yang terjadi ada hikmahnya..sesungguhnya,hakikat kejadian itu indah..

No comments: