Monday, March 10, 2008

bersyukurlah untuk sekeping apam balik..

assalamualaikum,,,











Hari ni ada pasar malam..everyweek,aku memang tak melepaskan peluang la shopping makanan kat pasar malam tu..walaupun pasar tu kecik je,tapi bestla..hujan2 pun,aku redah jugak sambil nyanyi lagu group Hujan..hehe..apa yang best sangat kat pasar malam tu?..satu jenis makanan yang menjadi favourite aku..iaitu..si apam balik..aku tak kira,nak bagitau jugak apam balik, even kawan aku selalu bengang sebab aku asyik beli apam balik je..


huhu..


Sekarang,da macam-macam apam balik da ada,jenis chocolate, pisang, nenas, seme ada...da macam waffle yang bese jual kat stesen bas(batu pahat) tu..


tapi, apam balik bese(kacang tanah) tetap menjadi pilihan aku yang memang manusia bese...sedap..


alhamdulillah, syukur padaMU TUHAN, dengan limpah kurniaNYA, aku dapat menikmati rezeki ini dengan penuh kenikmatan..aku juga masih diberi peluang merasai enaknya apam balik kacang..


Alangkah bagusnya andaikata aku dapat berkongsi keenakan apam balik tu dengan anak-anak Palestin, anak-anak yang tidak berdosa, anak-anak yatim yang mak ayah terbunuh untuk satu perjuangan menegakkan agama Islam..


di mana kita saat mereka menangis mendakap jenazah seorang wanita bernama ibu..di mana kita di saat mereka melihat titisan darah yang mengalir di jasad seorang lelaki bernama ayah..kita di pangkuan ayahnda bonda, siang malam tidak lekang dengan kasih sayang..hayatilah erti sebuah kehidupan..


hayatilah erti keenakan sekeping apam balik sekalipun, kerana hidup ini sangat berharga..bersyukurlah dengan apa yang anda ada..kita tidak mempunyai kesempatan hidup untuk kali kedua..penghujungnya adalah kematian...


YA ALLAH..aku bersyukur masih bernafas di bumi MU TUHAN..



No comments: